Fontos szerepük van a helyes testtartáshoz szükséges izomegyensúly kialakulásában, felerősítik, kiegészítik a gondozás, és egészséges életmódra nevelés hatásait. A spontán, a szabad játék kereteiben végzett mozgásos tevékenységeket kiegészítik az irányított mozgásos tevékenységek. Az egészséges életmódra nevelés elemzése, értékelése Papp Antalné. Az óvodai nevelés alapfeladata az óvodás gyermekek testi és lelki szükségleteinek kielégítése. Ezen belül: az egészséges életmód alakítása, az érzelmi nevelés és szocializáció biztosítása, az értelmi fejlesztés, nevelés megvalósítása.
A kompetenciaalapú nevelés legfontosabb eleme az egészséges életmódra történő felkészítés, amelyhez különböző szakemberek, társadalmi mozgalmak szakértői nyújtanak segítséget. A változás a második pontban következett be, a módosítás után így hangzik: „az érzelmi, az erkölcsi és az értékorientált közösségi nevelés ”. A dajka sajátos feladata az egészséges életmódra nevelés területén, kiemelve a gondozási tevékenységeket. A nevelés mottója: Minden ember célja, sohasem eszköze a másiknak. Filozófiai, pszichológiai, pedagógiai alapok Nevelés filozófiája a humanizmus: Az ember szeretete Az élet megismerése és formálása. Az Óvodai nevelés országos alapprogramja ( ONAP ) kiemelt szerepet szán a gyermekek egészséges életmódra nevelésének, egészséges fejl ődésének, egészségfejlesztésének.
A nevelőtestület szakmai felkészültsége, szoros szakmai együttműködése, nyitottsága. Napra kész ismeretek, képzés, folyamatos önképzés, értékközvetítés, hatékonyság. Az ONAP alapelveinek érvényesítése a pedagógiai programban, gyakorlati munkában, tudásmegosztásban. Fő feladatainak és feltételrendszerének jellemzése az ONAP alapján.
A mozgás szerepe a gyermek fejlődésében. Gyermekjogi Egyezmény Gyöngyös higiénia indézményvezetés ingyenes kulturális program gyerekeknek iskolák jogi változások Jászberény. Az óvodás gyermek testi- és mozgásfejlődésének jellemzői. Mocorgó”, egészséges életmódra nevelés a családok bevonásával- óvodánk pedagógiai programjává vált.
Intézményünket a szülői igény hívta létre. Partnerkapcsolataink csírái már az óvodánk alapításakor jelen voltak, hiszen a város polgárai, gazdasági egységei, üzemei építették az óvodánkat. Miután a tanulást a nevelés részének tekintjük, ezért a nevelés és a tanulás tervezésében is a komplex gondolkodásmó az egymáshoz való kapcsolódás és nem a nevelési területek szétdarabolásának szándéka vezeti a gondolatainkat. Az óvodán kívüli tevékenységek (megfigyelések, stb.) alkalmával a gyermekek a gyakorlatban tevékenységhez kötötten alkalmazzák a téma elemeit. Nevelésünk alapja Nevelésünk fő alapját a nevelés fő feladat csoportjai képezik: - egészséges életmódra nevelés - érzelmi nevelés , szocializáció 3. ONAP (Óvodai nevelés országos alapprogramja) fogalmazza meg.
A gyermek aktivitása és érdeklődése során tapasztalatokat szerez a szűkebb és tágabb természeti-emberi-tárgyi környezet formai, mennyiségi, téri viszonyairól. Megtalálhatjuk benne a természetismeret, és az egészséges életmódra nevelés és annak gyakorlatának erősítését. Folyamatosan végezzük a gyermekek elégedettségi vizsgálatát. A tevékenységközpontú óvodai nevelés a gyermek középpontba helyezését és az óvoda nevelési funkciójának kiteljesítését tekinti alapvető feladatának.
ANGOL NYELVI NEVELÉS Képzett angol nyelvi nevelő (nyelvtanár) szeretteti meg a gyermekekkel az idegen nyelvet a csoportok életének aktív résztvevőjeként, kiegészítve az óvodai foglalkozásokat. Célja, hogy játékosan és felszabadultan ismerkedjenek meg a az angol nyelvvel, egyszerű dalok, mondókák, játékok segítségével. Az ONAP az idén módosításra került s ezáltal a helyi óvodai programokat is át kell dolgozni. Az óvoda udvarán lévő veteményes és virágoskert a csoportszobában az élősarok ugyancsak alkalmas a mindennapi komoly mozgást igénylő tevékenységre.
Az ÓNAP elvárásaival harmonizál az egészséges életmódra nevelés témaköre. Környezeti nevelés jogi normái A köznevelés egészét a … a fenntartható fejlődésre és az egészséges életmódra nevelés határozzák meg (Nkt. 1. § (2)). A környezeti nevelés a miniszterek felelősségébe tartozó fejlesztési területet.
Egészséges életmódra nevelés megvalósítása, hatékony óvodai egészséggondozás.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.