2016. április 15., péntek

A tanulási motiváció fejlesztésének új lehetőségei

A tanulási motiváció fejlesztésének új lehetőségei

Az eddigiekben a tanuláshoz szükséges legfontosabb részképességekről – a vizuális –és auditív percepcióról, valamint a koncentrációról – ejtettünk szót. A diákok változatosan képesek reagálni az órán elhangzó tananyagra, de mit tegyünk, ha azt szeretnénk, hogy tényleg figyeljenek és lekösse őket a mondandónk? Az egyéni különbségek Sokan, kissé talán leegyszerűsítve mintha úgy gondolnák, a pedagógusoknak „csak” meg kell találni a jó csalétket, és ha ez megvan, akkor már megy minden a maga. A képességek és motívumok kölcsönös fejlesztésének lehetősége.


A model of mastery motivation in children. A questionnaire measure of children’s motivations for reading (Instructional Resource 22). A social-cognitive approach to motivation and personality. A gyakori matematikai hibák megelőzésének lehetőségei , a hibák típusai, kialakulásuk folyamata és javításuk 9. A közvetlen fejlesztés lényege, hogy gyakoroltatjuk a gyerekekkel azokat a tanulási technikákat, amelyek hiányoznak tanulási módszerei közül. A hatékony és eredményes tanulási környezet.


A tanulási stratégiák fejlesztése. Az IKT eszközök osztálytermi használatára és az önálló tanulásra való alkalmazási lehetőségei. A szociális kompetencia fejlesztésének lehetőségei drámapedagógiai módszerekkel a (gyógy)pedagógiai munkában A társadalmi és szakmai szemléletváltozás szükségessé tette a speciális ellátást igénylő gyermekpopuláció ellátásának megújulását. A felsőoktatási minőségbiztosítás legfon-tosabb újdonsága pontosan az, hogy a hangsúly áttevődött a felsőoktatás-szerve-zés szintjéről a tanulási folyamat szintjére. Az algoritmikus gondolkodás fejlesztésének lehetőségei az alsó tagozaton.


A tanulási motiváció fejlesztésének új lehetőségei

A binér reláció fogalma, tulajdonságai, megadási módjai és ezek megjelenése az alsó tagozaton. A tanórán kívüli matematikai nevelés lehetőségei. E kérdőíves módszer segítségével az iskolai tanulás motivációs oldalát ragadhatjuk meg a 10–éves tanulóknál három dimenzióban (Követő, Érdeklődő, Teljesítő) és dimenziónként 3-motívumcsoportban, melyeket tizedikként a presszióérzést megragadni kívánó kategória egészít ki.


A paradigmaváltás lényege, hogy azok a kutatások, amelyek hatékonyan kívánják befolyásolni a tanulási motivációt, komplex, dinamikus felfogáson alapulhatnak. Kutatási területei a tanulási motiváció, az olvasás-szövegértés, az óvodás- és kisiskoláskori fejlesztés lehetőségei, a tanulásban akadályozottság. Mélyrehatoló: A dolgok átlátására, megértésére törekszik, az új ismereteket igyekszik a régiekhez kapcsolni, önállóan próbál véleményt alkotni. Taníts kevesebbet, tanulj többet! Gondolat és érzés - helyzetgyakorlatok “Micsoda nap!


Személyre szabott tanuló-központú tanulási programok tervezése. Online tudásbázisok és virtuális könyvtárak. Tanulói csoportok és közösségek az iskolában, az iskola szervezete, gyakorlati tapasztalatok felhasználásával 3. A pedagógiai folyamat tervezése az iskolában 4. Amint e vázlatos áttekintésből is kitűnik, sokféle új pedagógiai és pszichológiai szempont vetődik fel, ha iskolai tehetséggondozó programjainkat az eddiginél is sikeresebbé akarjuk tenni. A siker fontos feltétele az is, hogy ezeket a szempontokat rendszerben összedolgozva érvényesítsük. Learn vocabulary, terms, and more with flashcards, games, and other study tools.


Réthy Endréné: Tanulási motiváció. Pedagógiai Közlemények. Az ELTE BTK Neveléstudományi Tanszéke és a Pro Educatione Gentis Hungarial Alapitvány Kiadványa, 120. Miért tanulunk jól vagy rosszul? Ráadásul a tömegesedéssel párhuzamosan csökken a megfelelő korosztályba tartozó népesség létszáma.


A tanulási motiváció fejlesztésének új lehetőségei

A szociális kompetencia és a demokratikus gondolkodás fejlesztésének lehetőségei 2telmezhető, melyben az egyén a genetikus szintről a tapasztalati, az értelmező, majd op-timális esetben az önértelmező szintre jut el. Az új -zélandi születésű Gordon Dryden elismert műsorvezető, újságíró, tévés személyiség és üzletember, akinek a karrierje a PR-tevékenységtől a reklámon, a könyvkiadáson és a marketingen keresztül egészen a tanácsadói munkáig terjed.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Népszerű bejegyzések