A megfogalmazott teljes lemondás ellentétben van a csengő-bongó rokokó formával, a művészi kifejezés mögött érezhető nemes emberi tartással. A költemény műfaja elégia, és a megszemélyesített Reményhez szól. A vers egésze egy allegória, melyen belül egy másik, a kert allegória található. A Remény-allegória keretként fogja közre a kert-allegóriát. Ahhoz, hogy megalapozza közös jövőjüket biztos állás után nézett és mialatt nem tartózkodott Lilla közelében, kedvesét édesapja feleségül adta egy gazdag kereskedőnek.
Ezek után a költő összeomlott. Ez a szomorú esemény váltotta ki a Reményhez megírását. Ez a versszak hűen tükrözi a mű szentimentalista stílusát. Az els s utols versszak alkotja a kerett, melyet a klt a Remny megszltsval llt figyelembe. Csokonai Vitz Mihly A Remnyhez c. Az elégia szomorkás hangvételű vers.
Ebben a korban a házasságot a szülők szervezték, főleg vagyoni alapon. A vers valóban reménytelenül fájdalmas, szomorú érzéseket fejez ki: csalódottságot, magányosságot és reményvesztést. A költő egy elvont fogalomhoz fordul, a megszemélyesített reményt szólítja meg. Főldiekkel játszó Égi tűnemény, Istenségnek látszó Csalfa, vak Remény!
Kit teremt magának A boldogtalan, S mint védangyalának,. A Reményhez nem tartalmaz ilyet: a befejező sorok tűnnek a legkeserűbbnek, hiszen a lírai én örökre búcsút vesz mindentől, ami örömet jelent a számára. A vers záró sorait átható kilátástalanság azonban mégiscsak feloldódik: méghozzá a verszene által.
A legnagyobb csapást az jelentette számára, amikor szerelmét máshoz adták feleségül. Az érzelmi gondolati tartalom ellentétbe kerül a külso formával, a ritmus trochaikus lejtésu. Ezután visszaáll a 6-5. Az estvéhez hasonló felépítésű a Konstancinápoly című vers is.
A pictura rész, a város bemutatása földrajzi helymeghatározással indul, maj mintha egy városnéző sétán vennénk részt, a szemlélődő költő – múzsája segítségével – végigkalauzol minket, ámulatba ejt a pompás látnivalók sokaságával. Tanárai a jövő tudósaként emlegették, a 18. Hogyan írjunk műelemzést?
Foglalkozunk az elemzés főbb fajtáival, szempontjaival és tanácsokat adunk az elemzés legfontosabb tartalmi elemeivel kapcsolatban is. A cím megszemélyesített lelkiállapotot szólít meg, és a vers megszólítással kezdődik. A megszólítás bonyolult: a mellérendelés miatt két megszólított van (tünemény- remény).
Az oldalon sütiket (cookie-kat) használunk egyes funkciók (úgy mint belépés vagy beállítások elmentése) biztosításához, valamint biztonsági okokból. Please try again later. Szeretettel köszöntjük az erettségizz. A középiskola utolsó éve kimondottan nehéz, a megtanulandó anyag mennyisége nő, sok az iskolai program, határidők és elvárások zúdulnak a diákok nyakába. Egy irodalomtörténeti elemzés tehát aligha tekinthetne el a költemény korabeli sajátos létmódjától.
Helyszűke miatt ezt is a jelzett tanulmányra bízva, a továbbiakban az irodalmi szövegre és lehetséges kapcsolataira koncentrálok. Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.
Sánta Zsolt Szlovákiában, Nagykaposon élek. Igyekszem nem csak játszani a szavakkal. A rokokó tudatos vállalása, a költő boldogságvágya, szerelemélménye, a játékosság, apró örömök, idilli hangulat, zeneiség, rímjáték A reményhez , A vidám természetű poéta, A tartózkodó kérelem és A boldogság című versekben jelennek meg. Ami az életből neki jutott. Berzsenyi Dániel: Osztályrészem.
A házasságkötése apropóján írta. Tele van ez a vers is ókori utalásokkal.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.