2019. augusztus 7., szerda

Tanulási motiváció kialakítása

Tanulási motiváció kialakítása

A tanulási motiváció kérdéskörének fontosságát talán nem is kell hangsúlyozni. A megfelelő motiváló erő nélkül szinte képtelenség rávennünk magukat a tanulásra, legyen szó bármilyen érdekes tananyagról, bármelyik életkorban. Az eredményes tanulás feltétele, hogy tanulási környezetünk ergonómiai kialakítása -, feltételei minél alacsonyabb szintű zavaró forrásokat tartalmazzon.


A rendszeres és folyamatos tanulás során az egyéneknek rendszerint tanulási szokásaik is kialakulnak (pl. tanuló társsal való tanulás, a tanultak jegyzetelése). Amennyiben csak a tanulási motiváció hiányzik vagy gyenge, akkor a tanár már a főszereplő lehet a megoldásban. Történeti áttekintés A pedagógiában a motivációval kapcsolatos els ő elképzelések, többnyire csak egydimenziósak voltak. A Motiváció Oktatási Egyesület a Támop 3. Az egyéni különbségek Sokan, kissé talán leegyszerűsítve mintha úgy gondolnák, a pedagógusoknak „csak” meg kell találni a jó csalétket, és ha ez megvan, akkor már megy minden a maga. E célok mind a tanulási motiváció témakörébe tartoznak.


A kognitív kompetencia rendszerszerűsége azt is jelenti (Nagy József alapján), hogy a készségek és képességek csak megfelelő motivációk mellett működnek optimálisan. A személyiség motivációs készlete nagyon összetett, soktényezős rendszer, biológiai. A motiváció értelmezése, jelentősége és fejlesztése. Vedd elő a három kedvenc elfoglaltságod. Azokat, amikben nagyon jó akarsz lenni.


Gondolj rájuk, éld át a gondolataidban, hogy nagyon jó velük foglalkozni. Készítette: Juhász Orsolya, Vetési Albert Mit jelentenek a címben felsorolt fogalmak? A legfontosabb tennivalók közé tartozik a tanulási folyamat során a tanulói motiváció kialakítása és fenntartása a tudás megszerzése céljából.


A tanulás hatékonyságának szempontjából meghatározó fontosságú a tanulói érdeklődés felkeltése és megtartása egy-egy tantárgy tanulása-tanítása során. A téma kutatói abban egyetértenek, hogy a tanulási motiváció nem egy homogén jelenség, számos összetevő együttes hatásaként érvényesül. Tanulási motiváció – 1. Lásd például: elsajátítási motiváció , a tanulási helyzethez kötődő szorongás, a konkrét feladat súlya, szorgalom attribúció, énhatékonyság stb. Mindezek tudatában meglepő, hogy a motiváció fogalmá-nak nincs egy általánosan elfogadott meghatározása.


Tanulási motiváció kialakítása

Arra gondoltam, hogy egy kis motiváló, és tippekben gazdag videóval szeretnék segíteni, hogy könnyebben kibírjátok ezt a pár hetet. Azonban a tanulási motiváció kapcsán mintha ezek a tapasztalatok érvényüket veszítenék. A tanulásban akadályozottak a gyógypedagógiai segítséget igénylők legnagyobb csoportját képezik.


A drive-ot kiegészíti a szervezet tanulási folyamata, amelynek során kialakul a szokás. A szokásban a korábbi tapasztalatok összegződnek és minden olyan viselkedés szokássá válhat, melynek során a drive csökken. Az erősebb drive, vagy szokás a motiváció megjelenésének valószínűségét növeli.


Sajnos elmúlt, hogy a tanulók nagy részére a testmozgás lehetősége is ösztönzőleg hat, különösen a középiskolás korosztály esetében tapasztalhatók kifejezetten negatív tendenciák. Hosszan tartó, rendszeres és intenzív gyógypedagógiai fejlesztés és terápia, a tanulási képesség szintjéhez igazodó tanulási módszerek folyamatos alkalmazása, a szociális hátrányok-lehetőségekhez mért- csökkentése, az egészségi állapot folyamatos ellenőrzése, a tanulási motiváció kialakítása és megerősítése. A hatékony és önálló tanulás arra készteti a tanulót, hogy előzetes tanulási és élettapasztalataira építve tudását és képességeit helyzetek sokaságában használja, otthon, a munkában, a tanulási és képzési folyamataiban egyaránt.


A tanulás-módszertani tanácsadást azoknak a tanulóknak ajánlom, akik nem szívesen beszélnek egy csoport előtt a problémáikról, vagy akik a tanulási képességeiket egyéni időbeosztás és egyéni tematika szerint szeretnék fejleszteni. Sajnos, a gyakorlat azt mutatja, hogy az iskola ezen követelményeknek csak részben tud eleget tenni: sok gyerek van, akinek egyáltalán nincs kialakult egyéni tanulási módszere, s alig van, aki hatékony tanulási technikákkal rendelkezik. A tanulási korlátok fogalomkörébe a tanulási nehézség, tanulási zavar és a tanulási akadályozottság tartozik bele.


Tanulási motiváció kialakítása

Ezek olyan fogalmak, melyek egymás mellé helyezhetőek, de egymással nem helyettesíthetőek, hanem különböző jelentéssel bírnak. Kiemelt cél volt a tanulási motiváció fejlesztése, az iskolával, a tanulással kapcsolatos pozitív attitűd kialakítása , valamint a tanulók számára vonzó tanulási helyzetek, tevékenységek, feladatok megteremtésével a lemaradások, hiányosságok pótlása. Szerezz be a tanuláshoz színes tollakat, ceruzákat, színes post it-et, nagy méretű papírt, kartonokat!


A tanulást kezd a szöveg áttekintésével (segítségünkre lehetnek a Szitó- féle elemi tanulási technikák), majd az információk figyelmes elolvasása után kezdődhet is a feldolgozás!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Népszerű bejegyzések